Iată 5 lucruri pe care trebuie să le luați în considerare înainte de a vă muta în Belgia. Urmați această listă de verificare și veți fi pregătiți pentru fiecare provocare!
5 lucruri pe care ar trebui să le știți înainte de a vă muta în Belgia
09-02-20211. Înscrierea la Primărie
Orice străin care dorește să rămână în Belgia mai mult de 3 luni trebuie să se înregistreze la primăria unde locuiește în termen de 8 zile de la sosire. Pentru a vă înregistra, aveți nevoie de adresa oficială și un ID valid.
Ce se întâmplă dacă nu mă înregistrez la Primărie?
Dacă nu vă înregistrați, nu aveți un număr național de înregistrare în Belgia. Drept urmare, puteți pierde adesea dreptul la diferite beneficii (închidere colectivă, plată pentru condiții meteorologice nefavorabile etc.). De asemenea, pot fi impuse sancțiuni administrative (+/- 150 € și pot varia de la o regiune la alta).
2. Fond de asigurări de sănătate/ Asigurare medicală
În Belgia, un fond de asigurări de sănătate denumit în mod obișnuit „societate mutuală” gestionează asigurarea obligatorie de sănătate. Calitatea de membru al unui fond de asigurări de sănătate (sau „instituție de asigurare”) este obligatorie pentru:
• Toți cei care încep să lucreze
• Toți cei care studiază și au 25 de ani
• Toți cei care primesc indemnizații de șomaj
Această asigurare rambursează o parte din costurile medicale recunoscute de Institutul Național de Asigurări Sociale (RIZIV). De asemenea, el plătește prestații în caz de incapacitate de muncă. În Belgia, fiecare rezident poate solicita unul dintre fondurile de asigurări de sănătate recunoscute. Partena este unul dintre partenerii noștri și vă putem ajuta cu procedurile, dar sunteți liber să vă înscrieți pentru orice alt fond de asigurare la alegere.
Ce se întâmplă dacă nu mă înregistrez la o societate mutuală de asigurări de sănătate?
Dacă nu vă înregistrați, va trebui să acoperiți toate costurile legate de intervenții medicale, tratamente, medicamente, spitalizare sau orice alt serviciu de sănătate din Belgia. De asemenea, nu aveți dreptul de a fi plătit în caz de boală, plăți temporare în caz de accident de muncă, bonus la naștere etc. Pretul anual al asigurării de sănătate variază între €100 - €140.
Ce beneficii obțin dacă mă înregistrez?
Societatea mutuală plătește o mare parte din costurile vizitelor medicului dumneavoastră, unele medicamente, o parte din costurile în caz de accident, spitalizare, o parte din salariul dvs. în caz de boală etc.
Vor fi rambursate toate costurile?
Nu, dacă rămâi în spital, este posibil ca mutualitatea să nu fie suficientă. Este recomandat să achiziționați o asigurare suplimentară dacă există un pachet de spitalizare integrat. Consultantul dvs. Accent vă poate oferi mai multe informații despre acest tip de asigurare.
În cazul unui accident la locul de muncă, asigurarea dvs. personală nu este acoperită, iar asigurarea pentru accident acoperă toate costurile medicale.
3. Legislația privind închirierea în Belgia
După ce închiriați o casă în Belgia, există câteva lucruri pe care ar trebui să le știți:
• Trebuie să existe un acord scris între chiriaș și proprietar pe care ambele părți îl semnează înainte ca chiriașul să se mute.
• Există, de asemenea, o garanție de închiriere care trebuie plătită echivalent cu 3 luni de închiriere în conformitate cu legislația belgiană.
• Locatarul are întreaga responsabilitate de a plăti chiria în mod regulat și la timp.
• De asemenea, are responsabilitatea de a plăti toate facturile de utilități, cum ar fi; asigurări de energie electrică, gaz, apă, internet și incendiu.
• Este de datoria dvs. să păstrați și să întrețineți cazare în condiții adecvate. Toate costurile pentru daune ar fi suportate de dvs. în calitate de chiriaș.
• Aveți liberul arbitru de a împărți casa cu altcineva, atâta timp cât proprietarul este informat despre aceasta și atât timp cât reședința este potrivită pentru a găzdui numărul de locuitori. Există reglementări stricte care limitează numărul de persoane autorizate să rămână pentru fiecare proprietate.
• Sunteți obligat să observați proprietarul la timp cu privire la plecare. În mod normal, aceasta este cu trei luni înainte de ziua de naștere a contractului de închiriere.
4. Declarația fiscală – taxe și impozite
După ce aveți un contract de muncă în Belgia, taxele dvs. vor fi plătite și aici. Există o sumă care va fi dedusă din venitul săptămânal / lunar, iar în mai / iunie veți primi o invitație de la instituția financiară belgiană pentru a vă declara veniturile din anul precedent.
Declarația poate fi prezentată în mai multe moduri:
• Versiune pe hârtie: În acest caz aveți până la sfârșitul lunii iunie pentru a trimite formularul.
Majoritatea orașelor au un birou desemnat, unde vă pot ajuta să completați acest formular gratuit. Adresa și programul vor fi găsite în plic împreună cu invitația.
• Tax-on-Web: În acest caz, aveți la dispoziție până la mijlocul lunii iulie pentru a trimite formularul electronic. Pentru mai multe informații despre acest lucru: https://financien.belgium.be/nl/E-services/Tax-on-web
• Întrucât completarea impozitelor nu este întotdeauna atât de ușoară, puteți cere unui specialist să vă ajute în unele orașe. Accent vă poate ajuta să găsiți un contabil în funcție de prețuri cuprinse între 50-200 €. Cheltuiți bani buni dacă sunteți în siguranță cu impozitele dvs.
5. Viața în Belgia
Dacă decideți să construiți o viață viitoare în Belgia, vă invităm cu căldură să urmați un curs de integrare. Acest program conține:
• Un curs de limbă
• Un curs despre viața din Belgia, unde veți afla despre piața muncii, sistemul școlar, viața, drepturile și obligațiile dvs. și multe alte discipline.
• Vă poate ajuta să găsiți o școală pentru copiii dvs.
• Informații despre sport, cultură și agrement.